صداقة تدوم الى الآبد 694264221
صداقة تدوم الى الآبد 694264221
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

صداقة تدوم الى الآبد

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
commandos
عضـو جديـد
عضـو  جديـد
commandos

التقدير : 0

صداقة تدوم الى الآبد Empty
مُساهمةموضوع: صداقة تدوم الى الآبد   صداقة تدوم الى الآبد Icon_minitimeالأربعاء يوليو 25, 2007 3:30 pm

معلش اسمحولى اتكلم بالعامية علشان القصة دى حقيقية:/ كان فى اتنين اصحاب واكتر من اصحاب تقريبا روح واحدة واتقسمت نصين كانو بيكلو مع بعض ويشربو مع بعض ينامو مع بعض يصحو مع بعض كانو على طول متفقين فى كل حاجة وفى يوم من الايام اتفقو وهما قاعدين ان واحد فيهم يبقى مهندس والتانى يبقى دكتور وخلص اليوم واتفقوا على ان واحد فيهم مهندس والتانى دكتور وعدت ايام وفى يوم لقى احمد صاحبو عبد العزيز متغير عن العادى بتاعو فلما سالو قالو مالك يا عبد العزيز قالو مفيش قالو هوة انت بتخبى علية حاجة ولا اية قالو لا بس مش عايز اشيلك همى قالو خلاص انت لازم تشيكلى اية اللى مزعلك فرد علية عبد العزيز وقالو ابويا مش عايزنى اكمل تعليمى وكفاية علية كدة لحد الاعدادية فرد احمد علية وقالو طيب وبعدين فرد علية عبد العزيز وقالو خلاص يا احمد انا مدام الحج عايز كدة يبقى خلاص ومدام انت هتكمل تعليمك وتكبر يبقى انا كدة هبقى فخور بيك وكأنى انا اللى بقيت مهندس بالظبط وكمل احمد تعليمة وخلص الثانوية وعبد العزيز بيشتغل علشان يصرف على نفسة ولما دخل احمد كلية الهندسة وخد الشهادة قرر انة يسافر فى الخارج علشان يشتغل فى مجال الهندسة وفعلا سافر واشتغل وبقى غنى جدا وقرر انة ير جع مصر ولما رجع مصر بنى فيلا وعاش فيها ومع كل اللى هوة فية دة ولكن صاحبو عبد العزيز بعد ما ابوة توفى وبقت امة واختة فى رقبتة بقى مش لاقى شغل وافتقر اكتر من الاول فلما سمع اخبار صديق عمرة وعن المكانة اللى وصلها قرر انة يروح لية ويشتغل معاة ويرجعو زى الاول وفعلا عرف عبد العزيز العنوان فضل واقف قدام الفيلا لحد ما شاف احمد داخل بالعربية داخل الفيلا ولما راح عبد العزيز ورا العربية الحرص بتوع احمد وقفوا على الباب ولاقوة طبعا شكلة مش حلو وباين علية الفقر فسالوة انت مين ورايح فين فقال عبد العزيز انا داخل لاحمد بية دا صديق عمرى وانا عايز ادخل لية فقالولو طيب اتفضل انت هنا لحد ما نسأل احمد بية اذا كان يعرفك ولا لا فلما دخلو لاحمد وسالوة قال لا انا معرف حد بالمنظر دة اطردوة من الفيلا ولو جة هنا تانى محدش يدخلوا وفعلا الحرص بتوع احمد طردو عبد العزيز وهانوة وافتكروة متسول وكان عايز حسنة من احمد بية اللى هوة المفروض يكون صديق عمرة فلما عبد العزيز حصل فية كدة قرر انة يروح اى خمارة ويسكر لحد ما ينسى الموقف اللى احمد صاحبة عملى فية وقعد يشرب يشرب يشرب لحد ما سكرولما فاق من السكر اللى كان فية لقى فى راجل قاعد جنبة وبيقولو مالك يا ابنى اية اللى حصلك انت لية بتعمل فى نفسك كدة فقعد عبد العزيز يحكى قصة الصحاب الغدارين بين واحد اسمة احمد وواحد اسمة عبد العزيز وقعد يحكى يحكى يحكى لحد ما فاق من كتر البكى على خيانى احمد لية فلما خلص الحكاية لقى الراجل بيقولة طيب ممكن نتفق انا وانت اتفاق فرد عبد العزيز علية وقالو اتفضل قالو انت محتاج كام علشان تبقى احسن من صاحبك دة فرد عبد العزيز علية وقالو انا عايز بس ادخل كلية الطب ومش عايز حاجة بعد كدة علشان انا وعدت احمد على كدة فرد الراجل علية وقالو ياة هوة انت لسة بتعمل خاطر لواحد باعك بالرخيص فرد عبد العزيز وقال للراجل اذا كان هوة باعنى فانا مقدرش ابيعوة فقال الراجل لعبد العزيز خلاص انا هديلك عشرة الاف جنية ولما تحتاج فلوس تانى اتصل بية وهديلك تانى لحد ما تاخد كلية الطب فرد عبد العزيز وبيقول للراجل بس هوة انت بتعمل معاية كدة لية وعايز منى اية مقابل كدة فرد الراجل وقالو انا كل اللى عايزوة منك انك تكون احسن من صاحبك اللى اسمة احمد دة فرد عبد العزيز وقالو خلاص ماشى انا موافق ورد الراجل وقالو وانا كمان موافق وفعلا خد عبد العزيز الفلوس وخلص كلية الطب وبقى دكتور مشهور وغنى جدا اغنى من احمد صاحبوا فى نفس الوقت احمد خسر فلوسة كلها فى البورصة ورجع افقر من الاول حتى الخدامين سابوة عايش لوحد ومشيو علشان مش بيدفعلهم اجرهم وفى يوم احمد داخل الفيلا على رجلية لقى واحدة ست كبير قاعدة على باب الفيلا فسالها احمد بيقولها انتى اية اللى مقعدك كدة قالتلو يا ابنى انا طول عمرى وانا بحلم انى اخدمك فى بيتك ياريت متحرمنيش من الشرف دة فاحمد استغرب من كلامها فقلها بس على فكرة انا مش هاقدر ادفعلك اجرك فردت علية وقالتلو انا مش عايزة منك حاجة غير انى اشوفك سعيد فى حياتك طول عمرك فقلها ماشى على العموم انا قولتلك على اللى فيها وفعلا قعدت الست دى تخدم فية وفى يوم من الايام دخل احمد المطبخ على الست الكبيرة دى فلقى بنت زى القمرواقفة مع الست دى فؤعجب بيها وفى يوم من ايام طلب احمد ايد بنت الست اللى شغالة عندة علشان يتجوزها فوافقت الست دى على احمد وفى يوم الفرح احمد على بنت الخدامة راى احمد شخصا لم يتوقع مجيئة ابدا وجد عبد العزيز امامة ولكنة انيق والغنى باين علية فجرى احمد علية وضربة بالقلم على وجهة وقالو انت اية اللى دخلك الفيلا بتاعتى قالو هوة انت مش عايزنى احضر فرحك ولا اية يا صحبى مش انت صحيح صديق عمرى ولا انت خلاص استغنيت عنى يا صحبى قالو انا استغنيت عنك انا عمرى ما استغنيت عنك ابدا فرد عبد العزيز علية وقالو طيب اومال انا لما جيتلك وكنت محتاجلك خليت الحرص بتوعك يطردونى لية من فيلتك ويهينونى مع انك كنت جوة الفيلا وانكرت نفسك منى فرد احمد علية وقالو انا يا عبد العزيز مردتش ادخلك علشان انا كنت فى وضع مكنتش عايزك تشوفى فى علشان مصغرش فى نظرك ومع ذلك عارف الراجل اللى جالك الخمارة وادالك الفلوس اللى انت اتعلمت بيها وخدت بيها الشهادة بتاعتد فرد عبد العزيز علية وقالو ايو قال احمد الراجل دة انا اللى باعتو وراك علشان يديلك الفلوس دى علشان تظبط حياتك بييها انا بقى اللى زعلان منك فرد عبد العزيز علية وقالو لية يا صحبى قال احمد ايوة انت عارف ان انا خسرت فلوسى كلها فى البورصة ومع ذلك مسالتش علية فرد عبد العزيز وقال لاحمد انا مبعتكش يا صحبى انت فاكر الست الكبيرة اللى انت لاقيتها على باب فيلتك وشغلتها خدامة عندك دى تبقى مين فقالو مين قال عبد العزيز دى تبقى امى واللى انت بتتجوزها دلوقتى دى تبقى اختى فانت اية رايك احضر فرح اختى ولا لا فرد احمد علية وقالو لا يا صحبى انت جى النهاردة علشان تحضر فرح اخوك وامانة عليك يا صحبى متزعلش منى ابدا مهما حصل
sandy
صاحب الموقع
صاحب الموقع
sandy

انثى
البلـــد: : مدينه الحزن
الوظيفة: : طالبه فى عالم الاحزان
الهوايات: : امسح دموعى
مزاجـى: : صداقة تدوم الى الآبد W7eed110
الهوايات: : صداقة تدوم الى الآبد Travel10
وسام : صداقة تدوم الى الآبد Deign_12
التقدير : 5

مُساهمةموضوع: رد: صداقة تدوم الى الآبد   صداقة تدوم الى الآبد Icon_minitimeالخميس يوليو 26, 2007 4:25 pm

انا حاسه انى بتفرج على التلفزيون مش معثول دى تكون قصه حقيقه ازاى ياريت تقولى دى حقيقيه ولا لا بليزززززززززززززززززززززززززز عاوزه اعرف بجد
http://friends4ever.goodbb.net
حماده$رزق
مشرف
مشرف
حماده$رزق

ذكر
البلـــد: : مصر
الوظيفة: : الرسم
الهوايات: : مصرى
مزاجـى: : صداقة تدوم الى الآبد 810
التقدير : 0

مُساهمةموضوع: رد: صداقة تدوم الى الآبد   صداقة تدوم الى الآبد Icon_minitimeالخميس يوليو 26, 2007 9:49 pm

بجد قصة روعه والله بس هيا بجد ولاايهزى ماسندريلا بتقولياريت تقول
http://friends4ever.goodbb.net/profile.forum

صداقة تدوم الى الآبد
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الفرق بين صداقة النساء وصداقة الرجال